2011. február 22., kedd

ADATVÉDELEM











ADATVÉDELEM

Ugyan ki törődne
plusz tíz kilóddal,
ha mellettem
szedted volna fel?
Színes gömböket
aggatna rá,
vagy hosszanti csíkos
ruhába dugná,
kendőzné az értelem,
és aranyport szórna rá
közös múlt..

Nem így van. Érthető,
másképp döntöttünk,
és idő hiába tart térképet
most elénk,
egyszervolt másik útról,
visszatalálni az induláshoz
ki tudna?

Tudod érdekes,
és oly érdektelen
minden meséd
húsz évre visszamenve,
hol voltam én,
miért nem voltam benne,
és tudod, ha mondod,
benned éltem,
sokat nem érdekel.
Elmentem - pont.
Se öröm, se gond
nem volt megosztott
és ma sincs esély,
hogy osztogassunk.
Tudod,
minden beszélgetésnek
csak egy a bája,
a visszanézés,
ahol süldőlány mellett
feszítek
büszke mosollyal.

Kétszer készített kép,
lekapva ott és akkor
a pillanat varázsát,
voltál királylány,
főszereplő,
én mellékalak,
s a kép, mit most
leképezek,
bár vonásra egyezik,
rajta
csak statiszta vagy.

Pecsétet kéne ütni rá,
nagy, piros pecsétet,
hogy ötven évre titkosítunk,
minden volt álmot,
beszélgetést,
s ígérhetnénk
büntetést is
a titokszegőnek.



Balog Gábor

-csataloo-
2007.06.17.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése