2023. február 15., szerda

 HOZSANNA

 

Hozsanna, korán meghalt anyám

Hozsanna, félbemaradt egy két iskolám

Hozsanna, húszévesen

                  már volt önálló albérletem

Hozsanna, elvitte keresetem

Hozsanna, világrajött első gyermekem

Hozsanna, hittem jó apjaként nevelem

Hozsanna, hálni nem csak hazai ágyra jártam

Hozsanna, gyöngyöt és törtüveget is találtam

Hozsanna, utcát sepertem.

Hozsanna, megemberesedtem

Hozsanna, diplomát szereztem

Hozsanna, adtam és vettem

Hozsanna, néha beleszerettem egy-egy

                   futónak indult kalandba,

Hozsanna, új húsnak nagy volt a rangja

Hozsanna, elváltam újraházasodtam

Hozsanna, spóroltam, megtollasodtam

Hozsanna, szakmámban lett nevem

Hozsanna, sosem volt előítéletem,

Hozsanna, jól szolgáltam a rosszat,

Hozsanna, jól szolgáltam a jót,

                  a kenyérrevalót

                  tisztességgel szereztem

                  kisebbik fiam is jóra neveltem.

Hozsanna, meghalt az asszony

Hozsanna, nincs ki dalra fakasszon

Hozsanna, jöttek utána

Hozsanna, szexre, vigaszra,

                  és pénzre is az okosabbja

Hozsanna, én mindnek, mindent hittem

Hozsanna, buta egómat vittem marokban

                  holnapok Terveit füstöltem

                  vékony papírban, kénesen.

                  Ötévesen.

Hozsanna, tettem a dolgom

Hozsanna, vezérelt avítt tízparancsolat

Hozsanna, rossz helyen, rosszat szóltam

                  Ne lopj! Hangosan kimondtam,

                  kaptam érte cserébe gerinctörést

                  a tolvajoktól.

 

Hozsanna.

Jó, hogy itt vagy.

Semmit nem tudok rólad,

mivel, hogy kerested betennivalódat,

hogy éltél ismeretlenül.

 

Hamisnak mondott prófétaként,

valós, vagy felkent

Isten fia”. 

Nem hiszem, hogy énértem haltál.

Ha az vagy, voltál, mit

tanmesék mesélnek,

és létezel,

kérlek!

Csekély az elmém!

Hozz fényt nekem!

Valami fényt,

hogy bebábozódhassak

előle gyolcsba!

 

-csataloo-

BGJ.2009.04.11.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése