2023. február 26., vasárnap

 ÉLETÉRTÉKELŐ


Uradat, Istenedet imádd, és csak neki szolgálj!

Első, és legfontosabb!

Imádlak? Néha nem tudom!

Csak érzem, hogy lehetne,

hogy nem is parancs,

csak tanács!

Útmutatás a kezdetekre,

s láthatatlan kéz,

ami vezet.


Isten nevét hiába ne vedd!

Vettem? Naná! És számtalanszor.

Hívtalak? Dehogy!

Kocsmapultoknál,

meggondolatlan szóval szapultam

fércmunkád,

amit mindünknek hagytál,

hogy boldoguljunk!

Ma szégyellem magam.


Az Úr napját szenteld meg!

Na, látod, te Fenti,

ez sikerült! A meg nem áldottakat

is áldottnak fogadtam – éltem,

mosoly, meg könnyáradatban fürödtem

kék, vagy felhős eged alatt.

Volt, akadt néhány pillanat is,

ami kapottként hozzád kötött.


Atyádat és anyádat tiszteld!

Tisztelni ment!

Anyámat- zsigerből!

Szeretni csak elmúlásaikkal

lettek egyenértékűek,

már nem gyerekeként,

felnőtt, meglettként értettem

meg a parancsod,

tartom ma is.


Ne ölj!

Betartottam, be én!

Koszos macskát sem öltem,

megtette más helyettem

teremtményeiddel,

hogy tömjem hasam!

Sem szóval, sem tettel,

sem gondolattal nem öltem,

s ehhez mereven tartom magam!


Ne paráználkodj

Bírám, ítélőm,

azt bizony szerettem,

ha tehettem, parancsod ellenére tettem,

s bevallom, mint számtalanszor,

élveztem is!

Mi több, meg sem bántam,

szemedben vétkes,

de általad a törekvéssel megáldott,

megajándékozott!


Ne lopj!

Itt bizony elbuktam párszor,

esendő, ember vagyok!

Boltban, bevásárló körutamon,

a polcról nyolcvanfilléres

Piqui Dame csokit csúsztattam zsebembe

hetek rutinjaként.

A tett észrevétlen maradt,

csak neked láthatón.


Ne hazudj

Módjával hazudtam is,

tudod,

ha épp hittem abban,

hogy magamon, netán máson segítek,

szegtem a törvényt,

hogy később szégyenkezzek majd miatta.

Ebadta fattya! Balog!


Felebarátod házastársát ne kívánd

Láttad, te Fenség,

ebbe gyakorta belebuktam!

Bukok, esendőn ma is,

fogok, tudattal holnap is!

De testiség késztetését

új, jobb parancsként éltették meg

a készség, s az alkalom,

s egyszerű vágyak kisimítható,

emlékalbumba rakható

szép valóságai.


Mások tulajdonát ne kívánd

Beletrafáltál,

Ezt könnyű volt viselnem,

ahogy elmennem könnyű lesz

más dimenziókba,

hozzád, te Fenti, közelebb!


Balog Gábor

-csataloo-

2023.02.26. 10:18

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése