2023. április 24., hétfő

 TÉNYMEGÁLLAPÍTÁS


Furcsa!

Épp egy nem regisztrált,

bejegyzett bárcás

ölelt előadás után,

s én mit sem tudtam, se világról, se róla,

csak elkaptam őszinte hittel egy fordulóra,

remélve, lesz folytatása.

Lett.


Az a találkozás is eljegyzett a

következő váltásra,

találkozásra nem, zsebessel,

kisemmizettel,

de össze nem illetünk ott sem,

nem volt szerencsénk,

neki-nekem.

Úttalan utakon lébecoltam végig az életem,

sosem hitegettem sem betérőt,

sem elmenőt,

vevőt, vagy annak álcázó

kismagát, a Nőt.

Húztam strigulát nem volt-lesz

könyveimbe,

reméltem ráakadok majd

öregkor-jövőmre,

két elfogadható comb között.

Örökre.


Mit mondjak,

hogy magam

verselésének tiszttel megfeleljek?

Nem jött be!

Az évek elteltek,

s a búcsú előtt,

falusi búcsún, a Mátra alján,

viszkiket görgetek nem magamnak.

Rokonnak, ismerősnek,

jobb sorsot megtaláltnak.


Nőnek,

mert itt van, és issza,

mert minden falusi Jézus és Vénusz is feltámad

oda-vissza,

s a libalegelőnek sem használt focipályán,

gazos környezetben,

vár a helikopter,

ócska, leírt típus,

hogy felemeljen az egekbe,

hozzád, te Örökkévaló!


Balog Gábor

-csataloo-

2021.18.31.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése