2023. április 17., hétfő

BAKANCSLISTA


Tarhonya, nagyi-tarhonya,

fekete, zöld és rózsabors, egész,

no meg cukor,

öregkor bakancslistája

boltba indulás előtt,

gondosan felírva,

a pénztárca ablakos oldalára ragasztva.

Alatta múlt idő, egy női arc,

igazolványkép méretű.


...indulok, értem, értem üzenget a zsenge határ”

  • Áprily


És tényleg indulok,

és értem is, felfogom,

és teszek, mint mások is érte,

mert tudom, indulni mindig nehézkes,

csak, ha hajtanak,

akkor könnyebb, háton az ostorszíj.

Előttem tág határ,

barázdák, meg billegetők!

Az a kis kockakép jár fejemben,

süt át sokzsebes pénztárcabőr takarásán,

meg a párja, az enyém,

ahol harmincnyolc évesen eljátszom

az igazgatót a lencse fókuszának,

s nem is játszom, mert

voltam én, még jávorfácska is.


...indulok, értem, értem üzenet a zsenge határ”

  • Áprily

És tág szemmel nézem

a kivilágítatlan országutat,

mert sötét az éjszaka még,

ilyenkor a félős pupilla, a mélység

oly széles, mint

fekete vizei Bergennek,

szemei messzi Norvégiába szakadt

első szerelemnek,

és módjával ugyan, de nyomom

a gázt, és

természetesen,

nem abba az irányba megyek, amerre kell.

Kiöl agyamból mindent

a bakancslista, meg a fénykép.


indulok, értem, értem üzenget a zsenge határ”

  • Áprily

A fű sem zsenge,

határok sincsenek már,

s a rózsaborsot ki ne felejtsem!

Kell az esztétikához.

Ha főznék még, egyszer,

valami kedvemhez illőt,

hogy megkínáljam vele

matematika-professzor leszármazottját,

a lapos mellű, de okos túlélőt, Saroltát,

én húrjait vesztett gitáromon

Viszockij utánzatot plöntyögnék neki,

mert úgy sem értené, miről szól.


Indulok.

Érted?


Balog Gábor

-csataloo-

2021.08.26.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése