2023. október 29., vasárnap

SZABADVERS


Hajnal harmatában mostam meg

lábaim.

Tizenhét kilót fogytam,

fiatalodtam tizenhetet,

A második túrán a piacról

hazafele,

a sarki kutyás párral futottam össze,

a férfi ötvenes,

nő harmincöt körül,

kutyájuk korcsan is szép.

Sétáltattak, - nem engem - ,

s én mondtam,

a kerítésetek szép lett,

mert látom a változásokat!

Rám mosolyogtak.


Amúgy, a piacon, az árusnak szóltam,

hogy négy napja nála vett dinnyémben,

bónuszként, két liter Lőrinc-lé lakott,

erre ő adott egy újat,

hogy „friss, nagybani”  – ingyér.


A KFK,

vagy KFV vagy akármi legyen a rövidítés,

két hete nem

hordja el az utcai,

buszmegállókban lerakott

zöld gyűjtőkből a szemetet.

A műanyaghegyek kitüremkednek belőlük,

s a massza kis kupacban

kezd sűrűsödni köröttük,

patkánnyal, legyekkel, de

érthető, jön az ünnep,

jönnek új kenyér, István,

szent államalapító,

meg játszótér avatás,

sőt keresztem urainak találkozója,

s valakik bosszantani akarnak

talán hivatkozni pénzhiányra, amit lehet,

mert pénzből mikor volt elég,

esetleg azt hogy sokadmagammal zaklassam

az ezért nem felelős képviselőt.

Teszik úgy, hogy a gyomrom forog.


Még égett a közvilágítás,

mikor korosabb, pár utcával arrébbi szomszéd,

nejlonzacskóban a meglevőt megfejelni

vitte a homokozó mellé, hozadéknak,

négy kutyája begyűjtött sarát.

Környezetkímélő a szentem!

A patika elől a virágzó napraforgót

ellopták, vagy mégsem,

még nem derült ki,

csak az ég odafenn kék, vakító-azúr,

s a bolhapiacon

csorba Nescafé-s csészét árul

négyszáz forintért,

maga előtt tolt, lopott,

fém-banyatankból egy éltes cigánynő.


Megveszem.

A nőt, kocsit nem,

a csorba bögrét talán.


Mikor a két mezítlábamat mostam

augusztus sűrű harmatában,

hajnalon a kertben,

nagy hallgatásokkal,

eltűnésekkel és újra megjelenésekkel

megölelten,

a hófehér,

tegnap fürdetett kis, koszos kutyám

életét elemeztem félhagosan.

Számon vettem a mínuszait,

s mindent, mit nem önkéntes

vállalásukért kap cserébe.

Nélkülem, talán tíz napot sem élne!

Szabadon, mint a vers!

Erősen áthallásos volt a beszélgetés.


Balog Gábor

-csataloo-


2021.08.14.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése