2023. október 31., kedd

GYÓNÁS


Én mindent átaludtam.

A szerelmeim,

sorban állást munkaközvetítőnél,

bárányok bégetését vágás előtt,

a délelőttöt,

a délutánt,

születéseket, halált,

előrelátást és rövidlátás keservét,

a kergemarha-kórt,

és táncos kedvét

medvére kötött láncnak,

kobra imbolygását síp előtt,

fogatlan,

hitet, tévhitet, hogy elfogadhatatlan

álmatlan aludni,

jobb nem tudni, mint tudni,

téglát téglára rakni egyre-mást,

felköpni első emelet felé,

aláállni, várni a hatást.


Nagyalvó korom

komor keserve.

Elvesztettem a gondoskodást.

Önállósult a minden köröttem,

gerléim, fiaim kirepültek,

messze fölöttem szántanak eget,

magukkal vitték

szánón, sértetten, vagy kielégülten

egyetlen esszenciám,

hogy értük éltem,

miközben,

mint mondtam:

Átaludtam az életet.


Balog Gábor

-csataloo-

2021.08.17.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése