2024. január 22., hétfő

 JELENTÉSEK KÖNYVE I.


Andrásnak:

Voltam benn, Pesten és helyére raktam a szekrénysort.

Még a múlt héten kiválogattam, mi megy, mi marad,

Valami esztétikája legyen a falnak, ha jöttök.

Lesz. Igaz, munkám még van vele,

kedden,

kicsit lenyalom a portól, meg Prontó,

méhezem-sterilizálom

és a vitrines részbe teszem húszéves korodból itt hagyott

emlékvirágom,

szimatszütyőd, meg a sapkarózsás csákód.

A hűtő is helyére került. Vettem égőt

négyszáz forintért, innentől lux a drága.

Löttyintettem pohár vizet a behordott pár cserép virágra,

és megneveltem a szomszéd kutyát, mert tolakodott.

Szombaton buli. Mármint nekem, hogy újra látlak.


Marcinak:

Láttam Piroskát, a nyolcvanast. Jobban örültem volna

az öreg csaj helyett

egy piros melltartónak, lehet nyolcvanas az is,

te tudod, neked mi jó, mi igaz, mi hamis törekvés

új életúton.

A kapu előtt a hangyák nem henyélnek, őszre rajzanak,

és kéretlen tanács is átvillant nélküled-maradtban’.

Nagyban vehetnél példát

róluk, főleg a dolgozókról.

Reklámot kerüld! Ne légy here!

Amúgy a helyed rendbe tettük.


Livinek:

Voltam Pesten és helyére raktam a szekrénysort.

Esztétikája lett a falnak. Elvettem helyet, s tágasabb lett a tér.

Furcsán éreztem magam. Mint Biblia-kutató,

ki vándorlás után,

mérlegelve,

eszmék, s tárgyak honában betér önmagukba zárt körökbe.

A WC tisztítást keddre hagytam, magamnak örökbe.

Kedden minden ilyen művelet könnyebb,

jobban passzintható egóhoz, s eredményesebb.

Pénteken befűtök, újjávarázsolt hűtőbe hűtök

némi friss árut.

Holnap a Vízműhöz megyek.

Kurva franciának semmi sem drága,

az ember nyakába varrna számlát ott, ahol nincs is fogyasztás.

Számol becsléssel tizenhét köbmétert naponta,

nem nézi, kettőnél többet nem mos el kéthavonta

rabszolga-Rózsi, piperében.


Blogpicurnak:

Most húzzál, de azonnal arrébb!

Tátogsz nekem, hogy kell még csirkenyak!

Elfelejted! Velem beszélsz! Először mossál fogat,

aztán mutasd a vágyaid!

Menüd, a sajtos csirkemellet, brokkolit

megkapod.


-csataloo-

Balog Gábor

2010.09.19.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése