2024. január 22., hétfő

 

JELENTÉSEK KÖNYVE XV.


A gyerek munkából jött.

Hosszú éjszaka.

Benzingőz.

Tavasz fuvallata lelket meg nem érint.

Vagy mégis teszi?


Az asztalon szerény reggeli

kikészítve neki,

váratlan kitárulkozás,

élni itt, a nagy hodályban ótvar:

Pestet nem szereti!

Vágyik Horányba, baráti társaságba

és kell család és gyerek,

és remek megélhetést ad majd a póker,

a nagylakás meg gajra megy.

Bérlő ver benne lakhelyet,

vagy tegyük a polcra,

árverezzük, adjuk el habókra,

s felezzünk bevételt!


Nem megy!


Válást sokféleképp megoldhatunk,

dünnyögöm,

közöm amúgy se sincs sok

az életéhez, hiszen csak megcsináltam,

meg felneveltem!

Sokszor rossz tétre tettem

költő a lelkem –,

engedtem, árvát, játszani.


Rossz gondolatok között

legjobb világot megváltani!

Így aztán megyek,

s a tisztánlátás érdekében

függönyt, ablakot mosok,

hozok vázámba pár új barkaágat,

főzök ebédet és kifésülöm a kutyámat,

hadd lásson vonalkódosan.


Beszéltem Líviámmal, mert hiányzott

a hangja.

Akarja, nem akarja

mint forgalomból kivont széttépett

kék húszas

két fele, más-más zsebekben, tájakon,

a hasadás mentén összeillesztve

örökre összetartozunk.


Ez volt a ma, jelentem!


Balog Gábor

-csataloo-

2012.02.02.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése