2023. május 1., hétfő

 TILTOTT VISZONY


Jaj. Oroszország, ne ölelj ily

gyilkos féltéssel magadhoz,

hisz testvérként

voltam ágyasod,

s ha tetszett is néha,

bevallom, nem mindig kellett

se törvény, sem az ölelésed!


Jaj, Oroszország, tudom

ketten vétkeztünk,

hisz testvérek között a nász tilos!

Gyenge-zsenge lányka,

én U-krajina,

határszél” lengedeztem,

kínáltam fel magam!

Vitt vón' lengyel, tatár török.

Mondd, nélküled ugyan,

mire mentem volna,

ha nem leszek

törvényszegőn az ágyasod?


Jaj, Oroszország,

bennem a nagyravágyás

csak ellened támadt,

hisz – emlékszel – két háborúban is

adtam svábnak a népem,

s te, testvér-szeretőm,

nagy jól megtoroltad,

kiéheztetted önmagam.

De Berlinig elmentem véled

három frontokon,

s az is én voltam,

ágyas, vérrokon!


Hagyj mennem vérem,

hagyj élnem! Kérem!

És nem baj, ha felgyújtod

egykori nászágyunk,

a bűnös kishitűt!

tény maradsz!

Elhagylak, s

elhagyni sem akarlak, testvérem!

Kedvesem!


-loo-

2022.03.17.16:54



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése