2024. július 22., hétfő

 

A HAJLÉKTALAN BEMUTATKOZÁSA

66 éves vagyok. Hajléktalan. Ne ijedjetek meg, velem nem találkoztok forgalmas útkereszteződésben pénzt, jó magyar forintot kéregetve. A kukába gonddal, zacskóban becsomagolt szemetetek sem én túrom fel – kinél, mikor –, az elhordásra elhivatottak érkezése előtt!

Ide, Hozzátok, a jóemberek egy-egy mosolya enged. Kocsmák, másnak fizetős, nekem ingyen osztott  kegye. Szégyellem, de élek vele, mert ideköt a szó, az eltalált, vagy időnként sánta harmónia, a rímek csengése, a rímtelenségek pompás disszonánsai, az ÍRÁS. Van néhány kedvenc helyem, egynémely étterem hátsó traktusában, ahol a vendégsereg nem lát. Ott megbújhatok, és kétszer félóra gépidő hol János, hol pedig Gizike kegyéből mindig leesik.

Nem akarom, hogy hálátlannak higgyetek! Sokszor meg is etetnek! Tudjátok, egy magamfajtának nem mindegy, mit eszik! A maradék is sokféle ám! A tányéron hagyott roncsok között sok a kincs! Az is ízes, jól elkészített! Egy lerágott csirkecsonton is érzik a fűszer illata és ennyi elég. Innen dolgozhat a képzelet. Megszagolom és az orromban India gazdagsága! Mit nekem páriák!

Hosszú, szép úton jutottam ide, hogy Nektek írhatok. Minden métere öröm volt, és higgyétek el, öröm ma is.  Indult, valami kék vizekből, és látom, csendes kék vizek várnak a végén. Jó ezzel a tudattal élni!

Ne higgyetek dologtalannak – ma sem vagyok! Megjártam minden mennyeket és jutottam pokolra többször is. Tán tehettem volna többet, tán túl sokat tettem – kit érdekel. Visszanézéseim csak Nektek felkínált ingyen mozi. Nekem nincs miért visszanézni.

Egyszer, valamikor régen, olvastam egy rég halott, francia repülős írását. Valami bolygókról, virágról, meg sok más, kedves történetekről. A nevére-címére már nem emlékezem. Csak a virágra emlékszem, ott volt egy búra alatt, és folyton nyafogott. Vizet akart, meg mindenféle gondozást. Nekem is van sok virágom (Ne vicceljetek, nem borvirág!). Az enyéim, egy nagy mező változó, színben, időben máskor nyíló szőttese. Magyar virágok. Adok belőle nektek is! Vigyétek hírét! Élnek!

-loo-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése