2024. április 6., szombat

 

ÚJ VILÁG TERVEZÉSE


Hogy terepasztala leégett,

bár Mindentudó,

engem, odaadó hívét,

a testben porrá égettet kérdett,

lélek, válaszolj, kérlek,

szerinted mit ronthattam el,

én, a Mindentudó?


Nézd, kitüntetsz Uram,

jobban, mint röpke életemben,

amikor szemed- érzékszerveid

fókuszából bizony kiestem,

és nyeltem nagy kanállal

a kínt, a mocskot. Persze,

jót kérdel, hisz volt világod

szerettem, abban

idővel helyemre leltem,

ágyból-ágyba túráim

időben befejeztem,

s belőlem, rám szabott,

bordámból alkotott

társat is találtam segedelmeddel,

miért felettébb hálás vagyok!


Ám, ha már kérdezel,

el nem hallgathatom,

megmondom, bizony,

túltervezted a terepasztalt,

mikor embert akartál benne

szabad akarattal.

Te Uram, mindig betartod szavad,

de teremtményed plusz a szabad akarat,

így, együtt,

homokká vált műved számtalan

fogaskereke között,

s ami forgott miattad

az miatta megállt.


A hét főbűn,

emberfigurádban

jó tápot talált,

parancsszegéshez, lopáshoz,

gyilkoláshoz,

háborúzáshoz,

tűzzel játszadozáshoz, s látod,

ez lett a vége!


Ezért kérlek Uram,

ha újraalkotod világod,

s alapban engem, vagy másom is,

bábud is újratervezed,

szabad akarat helyett

nagyságrendekkel előbbre tedd

jellemében a béketűrést!


Hogy örömed örök és

vitathatatlan legyen,

kérlek reklám- és PR-osod

rúgd ki!

Menjen a fészkes fenébe!

Az ember, teremtményed,

csak új mennyország-arculattal

veszi majd észre,

hogy

mindenütt, mindenben

százezer alakban egy az Isten,

és jó, és elég,

ha itt, lent is

láthatja fényes arcodat!


Balog Gábor

-csataloo-

2024.04.06. 19:09.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése