2024. április 6., szombat

 

ARS POETICA 2024


Valami "arspoétikákról"

ment a téma,

s én hallgattam.


Van olyan nekem is?

Juthat? Lehetek akár egyetlen

pillanatban, költő,

akinél nem árt, ha akad

kicsi, nagy,

jól megfogalmazott,

nem mástól lopott

ars, de és meg, poétika!


Szerintem van!

Valahol hátul, az öreg sufniban,

kiszuperált zöld kredenc

középső fiók-lakója,

tudod,

a törött fejű,

ki nem dobott nippekel egy társaságban.


Kicsi dohszagú.


Elgondolkodtatott maga a téma,

Hogyan mondhatom el,

hogy költői, vagy bármi hitvallást

csak az istenemnek mondhatok el,

hogy én istenem, jó istenem,

lassan már lejár az időm

és még mindig nem vagyok képes

megfogalmazni az örök evidenciát,

hogy csak egy lehet a hitvallás,

rajtad kívül Uram,

és az

a szeretet.

Feltétlen szeretet.


Szeretet, ötvözve mindazzal,

amit nem szeretek!

Háború, szószegés, gyilkolás, csalás,

tömegben érkező hívatlan vendégek

tétre-befutóra

lovin eljátszott remények,

emberek nyomora, pénztelenség

és könnyek.

Igen a könnyek,

ha meggondolatlanságomban

én okoztam őket.


Kár tovább ragozni,

azt hiszem ennyi az ars poétikám!


Balog Gábor-csataloo-

2024.04.06. 19:28

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése