2024. február 18., vasárnap

 

PÉNZTÁRI TÖRTÉNETEK


Viharvert arcú, jóval hetven fölöttinek kinéző férfire került a sor a postai befizetőablaknál. A pultocska másik oldalán friss, üde harmincas, amolyan menyecskeféle.

A tranzakció gond nélkül lezajlott a maradi-konzervativizmus és a részben alkalmazott új technika jegyében. Csekk – bankkártya.

A művelet végén a fiatalka postáskisasszony bájos mosollyal tett fel üzleti kérdést: „Sorsjegyet adhatok?”

Köszönöm, nem kérek, nem vagyok az a nyerő típus!”

Lottót puttót, kenót?”

Azokban nagyot csalódtam, kedves!”

???

Egyetlen petákot nem nyertem rajtuk – igaz nem is vettem olyasmit soha!”

Utolsó munícióként a kishölgy új csábítást vetett be!

" Most lehet lakásbiztosítást változtatni más biztosítóra! Kösse át, biztosan talál a mostaninál olcsóbbat is!"


A férfi elmosolyodott.

"Kisasszony! Negyvenhét éve vagyok nős ember. Negyven hét év alatt láttam már szebb nőt, mint a velem öregedettet. Nála okosabbal is összeakadhattam, bár ezt kétlem! Fiatalabbal meg annyival találkozok manapság, hogy szinte sok belőlük!

De ahhoz a fajtához tartozom, aki, ahogy az én időmben mondták, gatyát cserél, de feleséget nem!

Tudja, a biztosítással is így vagyok! Pár forint nyereségért cserébe felejtsek el több évtizedes jó viszonyt?"


Az a „feleséget nem cserélek” mondat megfoghatta a sorban álló nők képzeletét, mert a pénztáros kisasszonnyal együtt hosszasan néztek az öregúr után.....


Balog Gábor

-csataloo-

2024. 02. 19. 5:50

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése