2024. június 1., szombat

 

ÁLOM CSUPÁN


Hajnali álmomban két

repülőgép húzott felettem,

hangtalan.

Csak formájuk ismerem,

márkajelzésük, lajstromjelük sem látszott,

csak feltételeztem,

ugyancsak álmomban,

hogy nem olajágakat visznek

innen-oda.


Valami zajra felébredtem,

kávé,

pár csöpp víz vén pofára,

házigönc,

kiültem megszokott helyemre

és néztem a múltat fejemben,

összevetve jelennel.


Szemben az egykor

gazdagnak számító negyedben

a háztetőn,

ahol rikácsoló pávákból

anno három is volt,

ma galambok kasztjában túzok,

örvösgalambbá zsugorodott

a más vidékekre költözött

kivagyiságok pénzét

felváltó változás.


A fák magoncból hatalmasokra nőttek,

beértek fűrész alá, vagy zsákmányul

nyári viharoknak.

A kerti pad csöndben

újrafestésért esengett,

megidézve elmenteket.

Árnyak búcsúztaták a derengést.


Én kaptam távozásukon,

és az álom utáni csendben

hallgattam,

ahogy ver szívem.

Fenn a magasban, két gép

húzott csíkot

a szürkéből kékre váltó azúrban.

Picasso galambját rajzolták

oda éppen, vagy a Guernicát......

Nem emlékszem!


Balog Gábor

-csataloo-

2024.06.02.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése