2024. augusztus 16., péntek

MÉHPEMPŐ

(wild bregamot)


Új szerzemény életfunkcióit ellenőriztem az éjszakában.

Méhpempő? Méhlepény? Méhbalzsam – ki tudja?

Csak éjszaka van, keményen a közepében, és én a felszítt víz, napi kimért adagja alapján ítélkezek.

Vízbíró vagyok.

Jogi végzettség nélkül.

Vízbíró, mondom.

A szerzeményből hatot kapott a Kedvesem. Magamnak, az ő láthatási jogát is kikötve, megtartottam a  másik hatot. Ki is ültetem őket a kertbe, fényre-napra.

A hetedik még cserepében, amit kinőhetett.

Issza a vizet, mint a sivatagi róka eső után.

Most, az éjszakában is.

Asszem', holnap, vagy már ma talán, új, nagyobb cserépbe ültetem, s kérdezés nélkül beteszem hálószobámba.

Örök, nagy barátja, virágai beporzója, testvérem Dongódarázs,

sírhat majd utána.

Nálam meg biztosan túléli a telet.

A virág, nem a Dongódarázs.

Tavaszi szél vizet áraszt virágom, virágom”...

Ukrán (van olyan?) magyar, vagy echte zsidó nóta. kit érdekel?

Beléméget, 

mint a méhlepény. méhpempő,méhbalzsam illata.

Bergamottos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése